natt dröm Carrey banan

Kom nyss hem från skolan. Senaste någonsin. Skolor på natten är bland det absolut läskigaste jag vet. Verkligen absolut läskigaste. Mörka, tomma, stilla och tysta. Vanligtvis fulla av liv. Men på natten, precis så fel som de kan bli. På pricken klockan 00.00 vandrade jag genom dunklet i trapphuset mot utgången. Eller förresten, sprang. Nerifrån vakmästeriet hördes gnissel. Jag svär på att det var någon gammal slocknad vaktis som gick igen, dragandes runt på en vagn av något slag. För det var på pricken så det lät. Ja fy för tomma, mörka skolor vi midnatt. Mardrömsupplevelse. Men den här gången var det faktiskt värt det. Har pillat med mitt studioprojekt hela eftermiddagen och kvällen. Det är kul. Låtarna mina är mina små kärleksknoddar. Och jag älskar stämsång. Mmh.

Inatt drömde jag en festlig dröm. Jag och tre av mina vänner var tillbaka i våra barnkroppar. Sådär en 8 år gamla, men med sinnen som 18åringar. Minns att att jag sa något eftertänksamt och klokt om situationen, men det är självklart som bortblåst nu. Kul det skulle vara. Att resa tillbaka sådär, med vuxna ögon.

Nu ska jag se på ett av mina Jim Carrey-fynd från myrorna: en Mina Jag och Irene-VHS. Oöppnad och för 10 pengar, det kallar jag fynd.
Bananen förresten, hade mom ätit upp. Så hon ordnade en ny, som väntat på mig hela eftermiddagen. Snell mamma.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Vilken konkret inlägg. Kul att läsa!



Tur att mor Selle fixade allt. Tur att du hann ut innan vaktisspöket tog dig. Tur att du har en DVD för 10 kronor. Ha en god natt!

2011-02-12 @ 01:45:39
URL: http://pousettefalk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0