mer än bara ord och frimärken

Jag vill skaffa mig fint brevpapper. Sen ska jag lägga ned hela min själ i att skriva en ännu finare hälsning. Jag ska skriva själ. I ord. Själ ska flöda fram när kuvertet vecklas upp, välla ut och runt i rummet och in under huden på läsaren. Precis som om jag var där. Jag ska pussla med ord och välja dem varsamt. Sortera och placera dem i en förtrollande följd. Jag ska berätta om något stort eller om något litet. Något viktigt eller något obetydligt. Någonting eller ingenting. Skriva långt eller kort. Framför allt ska jag skriva för någon. Och jag vet inte vem. För och till någon som vill läsa det jag har att berätta och sen också dela med sig av sin själ, tillbaka till mig. För jag vill ju självklart ha svar. Handskrivna, personliga brev är bland det bästa som finns. Jag vill skriva brev. Ska bara finna vem den där någon är först.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Skriv till mig! Jag har börjat brevväxla med Karl och med Jacob Morén =) det är asballt!

2010-11-02 @ 13:47:37
URL: http://fredrikpousette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0