dit vinden bär. där jag är

Jag går promenader mot obestämd destination. Försöker aldrig och önskar inte ta mig hem. Jag cyklar längs med vatten och in i solen. Lyssnar. Betraktar. Söker. En dag ska någon stanna mig i flykten, i farten, i vinden den sköna. Och så ska denne fråga vart jag är påväg. Och jag kommer svara: "överallt och ingenstans, min vän." Så som jag älskar kvällen som går mot natt, och morgonen mot dag. Hösten mot vinter och våren mot sommar. Så älskar jag också resan. Resan utan mål. Också densamma med oändliga mål. Resan till nu. nu. nu. nu. nu. nu. nu. nu. nu. nu. nu. nu. nu. nu. nu. nu. nu. nu. nu- nu. nu. nu. nu. nu. nu. nu. nu. nu. n. n. n. u. u. u. n. u. nu.



nej.
okej. hej.
på dej.
det är för sent för mej.
konturlös tjej.





två bilder. inte djur i bur. sånna utan tjur.
får får får. får får lamm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0