sladda mä PVn och lyssna på Sator



Och här sitter jag och känner mig cool. För jag har kört, rattat, rullat en bil idag. Fram och tillbaka, bakåt och framåt, hit och dit. Och jag måste säga att jag är som klippt och skuren för livet bakom ratten. Åtminstone när det gäller att glida runt på ÖBs stora, fräcka parkering. Guldstjärna i kanten till mig, tack!
Annars mår jag mest dåligt över tanken på sommarjobb. Måste. ta. mig. i. kragen. Jag har verkligen noll erfarenhet av att jobba, och det börjar bli så dags nu alltså. Vart ska man börja? Horoskopet mitt talade i vart fall om för mig idag att allt är möjligt. Så jag litar på det och ser ljust på framtiden.
Och nu då? Det var visst Melodifestivalen på tv. hm. kanske tar jag på mig mitt allra mest Dalarna-patriotiska humör och hejar på Kalle och grabbarna. Eller så pyser jag iväg till en god vän. Vi får se vart vindarna bär mig.

tjing

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Det känns ju lovande att du redan kommit i princip dubbelt så långt som din bror och mig sammanlagt, vad gäller bilkörning.



Håll huvudet kallt när det gäller sommarjobb =) sök hos mig, vetja!



Kram du

2010-03-07 @ 21:00:20
URL: http://fredrikpousette.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Haha, vem har sagt att yngst skulle vara sämst?



Du söker jobb hos mig genom att gå till expeditionen, ta en kommunferiearbeteslapp, kryssa i att du vill vara lärare på Sommarskolan, skriva ett trevligt personligt brev, och skicka in det. Klappat och klart, kära du ^^

(Vi behöver så många vettiga och duktiga människor vi kan få!)

Postat av: Fredrik

Just det - det var du.



Sommarskolan kommer att vara veckornaa... låt mig se... (rynkar på pannan, medan jag bläddrar igenom min väldigt seriösa kalender ^^) 25, 26 27. Alltså tjugoförsta juni till nionde juli. Och en introduktionsdag den sextonde juni.

Följdaktligen hinner du alldeles preciis vila upp dig innan du börjar jobba. Det brukar vara väldigt uppskattat sommarjobb. En mycket ärofylld uppgift (som också är en bra erfarenhet och en god merit för framtida jobbsökning av alla de slag), gratis mat samt väldigt goda kollegor. Handledargänget brukar alltid ha sjukt roligt tillsammans.



Du kan ju fundera på det =)

2010-03-10 @ 00:06:28
URL: http://fredrikpousette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0