something that's impossible to understand. it will make perception of life expand. I wish there was something more to say. but it's bigger than words could ever explain.

Först tänkte jag berätta om hur jobbigt komplex jag har känt mig den senaste tiden. Men så kom jag på att det är ganska ointressant. Dessutom kan jag inte inte förklara det, för det är ju så. komplext. Men ibland undrar man allt om det över huvud taget är meningen att man någonsin ska förstå sig på sig själv. Eller ska livet bestå fullkomligt ogreppbart och abstrakt?
man mår dåligt över sådant som är bra, och ibland tvärt om.
nu blev jag galen.

Igår var jag och Lina barnvaktisar. Det sockerdrogade barnet somnade tillslut, och det gjorde vi också. Framför en film, som det brukar sluta med andra ord. Idag drog någon annan med mig på jympa och vi svettades. Och så har jag lärt mig att Haydn skrev det som blev Tysklands nationalsång, för den som inte visste det. Annars har jag mest spelat piano och låtsats att min röst var något annat än just en röst. Istället något i stil med. hm. ja varför inte ett sockerdrogat barn. Ungefär lika vildt och i gasen. Och väldigt skönt okontrollerat. Jag var bara i, hela tiden.

svejs

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Åh, jag känner mig lite smått skyldig... kom ihåg bara, att alla är komplexa - och man behöver inte vara oförståelig bara för det =)

Jag är glad att jag är komplex, att jag kan tänka tusen tankar inom ramarna av en minut. Att jag kan välja att älska människor, eller förkasta dem. Tänk vilken fantastisk magi.



Du är en otrolig människa, precis lika komplex som alla andra - varken mer eller mindre. Fullständigt unik, och med ett helt eget öde. Är inte det komplext, så vet jag inte vad ^^

2010-03-21 @ 23:52:40
URL: http://pousettefalk.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0