bättre än bäst

Har man inget att jämföra med förblir man kanske nöjd. Lyckligt ovetande.
Ändock har jag länge sökt baksidan till allt, övertygad om att det alltid finns något bättre att upptäcka där någonstans. Ett påstående grundat på mest ingenting. Hur länge ska man vänta? När ska man säga ja och när är just nu allt som känns rätt?
Jag har trampat mig själv på hälarna ett tag och ska inte fortsätta. Det är dags att visa förtroende för idag. Men för dens skull ska jag inte glömma att lita på morgondagen.
Den här kvällen ska jag leva som om den är bäst av dem alla, vare sig den imorgon blir bättre eller ej.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har en helt makalös touch i ditt skriftspråk som gör att man blir lugn i själen, om än bara för några sekunder. Dina ord flyger fram och ger en känsla av en drömsk tyngdlöshet som annars bara infinner sig när man sover.

2010-03-30 @ 00:01:26
Postat av: Linnéa

oj, tack du anonyme! verkligen. det var något alldeles makalöst över just den fina kommentaren också vill jag påstå. jag är glad att jag kan göra någon lugn i själen. det är sådant man önskar.

2010-03-30 @ 00:08:56
URL: http://elitmos.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skriver du för att försöka tömma ur hjärnan på tankar eller för att du vill skapa en förståelse för vem du är?

2010-03-30 @ 23:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0