att betrakta och att stråla

När man är på en offentlig plats. Kanske sitter på ett café, eller en restaurang. Då, nästan alltid, finns det någon person i rummet som man tittar på extra mycket. Och hur man än försöker så drar sig blicken dit, likt en magnet. Oftast vet man inte heller varför, vissa människor drar bara till sig uppmärksamhet, har en dold kraft, en specifik utstrålning. De behöver inte ens vara attraktiva, i ytlig bemärkelse. Det är skrämmande men samtidigt hänförande att föreställa sig hur ofta man faktiskt blir iakttagen, och det kan ju också bara vara för ett kort ögonblick. Jag funderar på hur ofta jag är den där tjejen på caféet som det inte går att sluta se på. Är jag en av alla de som smälter in i mängden, eller bär jag på en utstrålning som är svår att motstå? Man kan ju få undra.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Ååh jaa =D jag råkar ju alltid ut för sånt där (i och med att jag är så fager att se på...)

Eller inte. Men jag har nästan alltid svårt att dra blicken från någon person, oavsett vem.

2010-02-10 @ 09:42:26
URL: http://fredrikpousette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0