Vråla för allt vad du kan. och bry dig inte om att föräldrarna står alldeles bredvid.



Melissa Horn sa:
"Hur kan man älska nån som har älskat nån förut?"
Jag började fundera. Och blev galen.
En dag senare bläddrade jag i boken med kloka ord om kärlek och fann svaret:
Ingen kärlek är den andra lik. Kärleken till var och en är unik.
Tackåtack för det.

Såhär sa kloka barn om kärlek:
(Jag gillar Manuels citat bäst. Så gränslöst och fint. hih.)

"När en person blir kysst för första gången trillar han ner och reser sig inte
på minst en timme."
Wendy, 8 år

"Kärleken hittar dig, även om du försöker gömma dig.
Jag har gömt mig ända sedan jag var fem,
men flickorna hittar mig hela tiden."
Dave, 8 år

"Vråla för allt vad du kan att du älskar honom eller henne
... och bry dig inte om att föräldrarna står alldeles bredvid."
Manuel, 8 år

Imorgon åker jag till Orsa och kekar påskmat. Och nu ska jag minsann sova.
God natt mina vänner

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Det här var nog ett av de absolut bästa, om inte det bästa, blogginlägg jag har läst. Fuck, vad du är bra på att skriva och att tänka och att välja vad du ska skriva och en massa.



Jag känner att jag börjar bli lite tjatig med det här... men det är ju sant! Så det är liksom svårt att göra något annat. Hajar'u de då, Linnéa?



http://open.spotify.com/track/7CVqtC9RB4J2OBDOOf3LWm

2010-04-04 @ 13:31:15
URL: http://fredrikpousette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0