Ho ho!

Kärkommen! Ja man kan faktiskt säga så. Det vet jag, sedan för ungefär för två minuter sen. Det betyder ungefär "mycket välkommen". Så nu har vi lärt oss det, iallafall jag.
Nåväl, kärkommen till min blogg! Linnéas blogg. En idé som uppenbarade sig i mina tankar innan jag somnade inatt, eller imorse borde jag nog säga. Och nu skapade jag min alldeles egna blogg, bara sådär. Så produktivt av mig.
Vad jag kommer skriva här i fortsättningen har jag inte riktigt bestämt mig för. Men jag kände att det är bra att ha någonstans att ösa ur mig mina tankar och dylikt. En hederlig fin dagbok har aldrig funkat för mig, även om jag hade velat. Man kan väl säga att det blir ett potpurri av lite vad som helst, det återstår att se.

 

Jag gillar för övrigt ordet potpurri, det låter så busigt. ordet hurra är också fint. Och så tycker jag om att spegla mig i kastruller, och äta glass i sängen. Och ösregn. Och hallon. Och müsli. Och handleder. Och så vidare. Men framför allt så tycker jag om att sjunga, och musik överhuvud taget. Det ger livet glöd. Ibland tar jag mig också tiden att läsa dikter. Och så finns det mycket som jag önskar att jag tyckte om och gjorde mycket. Som att läsa många böcker och se många filmer. Jag skulle också vilja hitta något jag brann för och var otroligt engagerad i, ungefär som kloka politiskt insatta människor, och allmänbildade. Men än så länge är jag bara Linnéa, som tänker mycket och fortfarande försöker finna livets gnista och lära mig att njuta av livet. Men det är väl rätt bra det med antar jag.
Hur det här kommer sluta vet jag inte! Framtiden får visa.

 

Tjabatjena

det här är jag

 


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Åh neej! Inte ordet potpurriiii!



...fast resten var toppen =)

2009-11-16 @ 00:29:16
URL: http://fredrikpousette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0