fika

Idag tog jag en fika på ett flashigt café med Melinda. Vi åt gött och pratade om sånt som hör livet till. Så som konsten att njuta. Finns det någon därute som har kommit på hur man gör det? Låt mig få veta i sånt fall. Vad vi iallafall kom fram till är att musik gör det mesta mer njutbart.

På tal om musik så tror jag att jag har kommit in i en Ella Fitzgerald period. Här är ett klipp med hennes improviserade tolkning av how high the moon. Scatsongen är brutal, och det blir bara värre och värre. Tro mig. Vilken gudinna!



Nu ska här kikas på Carl-Einar Häckners varieté. En göteborgare med med glimten bakom örat minsann.
Jag skulle också vilja göra en varieté. Vara en akrobat som hänger i skynken i taket. Gillare'

God Kväll

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Tuff Ella =)

2009-11-22 @ 10:46:47
URL: http://fredrikpousette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0