vill vill vill

Hur kommer det sig att man alltid har som som snyggast frisyr just precis efter att man har bestämt sig för att man nog ändå ska gå och klippa sig?
bara en parantes.



Jag känner mig så otroligt kreativ!! Eller åtminstone vill jag göra kreativa saker. Vill allt på en gång. Jag vill läsa, jag vill skriva, jag vill måla, jag vill spela, jag vill skapa.
Är sinnes sugen på att starta en grupp av något slag. Och vi ska bara spela bra musik. Kanske lite åt det hållet som i klippet ovan? (för övrigt, checka trobonistens härliga kroppsspråk när han freakar. underbart)
Vill spela sån där mysigt dunkel och mystisk cabaré, möter fransman, möter varieté musik. Dä vore int dumt dä. Vem är på? Jag myser av bara tanken.
Annars ska jag ha en grupp som bara spelar på annorlunda instrument, eller varför inte bara på hemgjorda instrument eller instrument som egentligen inte finns, eller kanske ett percussionband med stämsång till, eller en häftig vokalgrupp.
Annars så skulle jag här hemma vilja ha en koklocka, en triangel, en tamburin, ett klockspel, en melodica, en banjo, en SAXOFON, en kazoo, och så vidare... (för att komma lite från ämnet skulle jag också vilja ha en sån där nördig rubiks kub). Men först ska jag hitta mitt gamla leksakspiano på vinden, det skramlar så fint när man spelar på det.
Nu blev det nog lite för mycket vilja för mitt eget bästa. Men, still want to be a doer.

Jag sover nog på saken och ser hur allt detta ter sig. Frid


Kommentarer
Postat av: Agnes

Trombonisten! Band låter bra, den tar vi en vacker dag.

2009-12-31 @ 14:28:16
Postat av: Linnéa

Braaaa!

2010-01-01 @ 17:46:35
URL: http://elitmos.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Braaa!

2010-01-01 @ 17:49:43
URL: http://elitmos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0