I'm free fallin'



Nu är jag fri. Så fri så att jag nästan inte vet vad jag ska hitta på. Skolarbete har varit mitt liv de senaste.. hm.. 4 månaderna. Men nu är det över och oj vad det är skönt. Och nu ska jag tjilla runt och bara göra sånt jag vill.
Så idag när jag har all tid i världen ska jag nog passa på cutta av håret på bror min. Får väl se vad det resulterar i.. hehe.

Annars tänker jag just nu på vad timing betyder mycket här i livet. Och då syftar jag mycket på möten med nya människor, att det kan vara några få sekunder som är betydande för att man över huvud taget ska lägga märke till någon eller kanske möta någons blick. Frågan är om det är slumpen eller ödet som styr vad som inträffar och inte.
Tänk vad många gånger jag på gatan kan ha passerat mannen i mitt liv eller en möjlig livslång vänskap. Tänk hur många personer i ens närhet som man egentligen har världens kemi med, men som man aldrig upptäcker just på grud av timingen. Eller är så är det man själv som kan upptäcka det bara man är uppmärksam nog, och vågar följa vägen till att lära känna någon. Det ska jag lära mig. För jag kan inte leva med tanken på att jag kan ha missat något så underbart.

Frid

Kommentarer
Postat av: Agnes

Ja. En sån sak hände mig. Jag träffade en person på ett tåg. Ingen av oss hade bokad plats, vi kunde båda ha klivit på vilken vagn som helst, men vi hamnade i samma och han satte sig brevid mig och det blev början på en vänskap och relation som jag hade mycket glädje av. Såna gånger undrar man om sånt händer bara av en slump, och i så fall - hur många sådana tillfällen missar man inte varje dag med en hårsmån? Men man ska inte gå runt och vara ledsen för saker man eventuellt missar. Jag tror som du säger - man ska helt enkelt vara uppmärksam och öppen. Och modig nog att följa sin intuition. Jag håller på att läsa Alkemisten, jag tror att huvudpersonen skulle ha kallat det för att "lära sig att följa tecknen". Så kan det liksom inte bli fel.

2009-12-31 @ 13:48:30
Postat av: Linnéa

Åh vad underbart! Vilken lycka (: Och precis, även om det var slumpen som avgjorde att ni faktiskt hamnade bredvid varandra på ett tåg, så var det ju upp till er om ni hade börjat prata med varandra eller inte. Så man ska nog inte lämna allt förtroende till slumpen liksom, utan även ta tag i det på egen hand.

2010-01-01 @ 17:33:37
URL: http://elitmos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0